Bibliographie

Bibliographie 1

Bibliographie

Bibliographie 2

Autres ressources

Bibliographie académique

  • « * Pb Omslag Film Festivals ». s. d.
  • Archibald, D., et M. Miller. « From Rennes to Toronto: Anatomy of a Boycott ». Screen 52 (2): 274‑79. https://doi.org/10.1093/screen/hjr015.
  • Barrow, Sarah. 2016. « Constraints and Possibilities: Lima Film Festival, Politics and Cultural Formation in Peru ». New Review of Film and Television Studies 14 (1): 132‑48. https://doi.org/10.1080/17400309.2015.1109354.
  • « Book Reviews ». 2022. The Velvet Light Trap 89 (mars):86‑100. https://doi.org/10.7560/VLT8908.
  • Cheung, Ruby. 2016. « Ever-Changing Readjustments: The Political Economy of the Hong Kong International Film Festival (HKIFF) ». New Review of Film and Television Studies 14 (1): 59‑75. https://doi.org/10.1080/17400309.2015.1107268.
  • « Cinema Papers No. 118 July 1997 ». s. d. University of Wollongong Archives. Consulté le 4 août 2024. https://archivesonline.uow.edu.au/nodes/view/5126.
  • Cultural Democracy; The Way Festivals Affect Society; Maria-Louisa Laopodi. s. d. Consulté le 4 août 2024. https://www.universal-publishers.com/m/book.php?method=ISBN&book=1581121865.
  • De Valck, Marijke, et Antoine Damiens, éd. 2023. Rethinking Film Festivals in the Pandemic Era and After. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14171-3.
  • Djagalov, Rossen, et Masha Salazkina. 2016. « Tashkent ‘68: A Cinematic Contact Zone ». Slavic Review 75 (2): 279‑98. https://doi.org/10.5612/slavicreview.75.2.279.
  • Fehrenbach, Heide. 2020. « The Berlin International Film Festival: Between Cold War Politics and Postwar Reorientation ». Studies in European Cinema 17 (2): 81‑96. https://doi.org/10.1080/17411548.2019.1631533.
  • Gallinari, Pauline. 2007. « L’URSS au festival de Cannes 1946-1958 : un enjeu des relations franco-soviétiques à l’heure de la « guerre froide » ». 1895, no 51 (mai), 22‑43. https://doi.org/10.4000/1895.1462.
  • Garcia Rivas, Carlos Daniel. 2020. « Estrategias de vigilancia policial en el Festival Internacional de Cine de Mar del Plata entre 1959 y 1960 ». Comunicación y Medios, no 42 (décembre), 85. https://doi.org/10.5354/0719-1529.2020.57282.
  • Gimello-Mesplomb, Frédéric, et Loredana Latil. 2004. « Une politique du cinéma: la sélection française pour Cannes ». Protée 31 (2): 17‑28. https://doi.org/10.7202/008750ar.
  • Iordanova, Dina. (2006). Showdown of the festivals: clashing entrepreneurships and post-communist management of culture. Film International. 4. 25-37. 10.1386/fiin.4.5.25.
  • Jelenković, Dunja. 2016. « Politics, Ideology, and Programming Practices: How the Yugoslav Documentary and Short Film Festival Abandoned the Idea of Yugoslavia ». New Review of Film and Television Studies 14 (1): 76‑92. https://doi.org/10.1080/17400309.2015.1108818.
  • Kötzing, Andreas. 2017. « Cultural and Film Policy in the Cold War: The Film Festivals of Oberhausen and Leipzig and German-German Relations ». In Cultural Transfer and Political Conflicts, édité par Andreas Kötzing et Caroline Moine, 1re éd., 31‑46. Göttingen: V&R unipress. https://doi.org/10.14220/9783737005883.31.
  • McCormick, Richard W. 1997. Review of Review of Cinema in Democratizing Germany: Reconstructing National Identity after Hitler, par Heide Fehrenbach. German Politics & Society 15 (4 (45)): 149‑52.
  • Moinová, Caroline. 2014. « Z Cannes přes Karlovy Vary do Západního Berlína a Benátek: mezinárodní filmové festivaly v bouřlivém roce 1968 ».
  • Papadimitriou, Lydia, et Jeffrey Ruoff. « Film Festivals: Origins and Trajectories ». New Review of Film and Television Studies 14 (1): 1‑4. https://doi.org/10.1080/17400309.2015.1106686.
  • Salgues, Bruno. 2014. « Anaïs Fléchet, Pascale Goetschel, Patricia Hidiroglou, Sophie: Paris, Publications de la Sorbonne, coll. Histoire contemporaine, 2013, 354 pages ». Questions de communication, no 26 (décembre), 334‑38. https://doi.org/10.4000/questionsdecommunication.9370.
  • Stone, Maria. 1999. « Challenging Cultural Categories: The Transformation of the Venice Biennale under Fascism ». Journal of Modern Italian Studies 4 (2): 184‑208. https://doi.org/10.1080/13545719908455006.
  • Valck, Marijke de, Brendan Kredell, et Skadi Loist, éd. 2016a. Film Festivals: History, Theory, Method, Practice. London : New York, NY: Routledge.